EVENEMENTEN

In onze doelstellingen hechten we veel belang aan het samenbrengen van mensen.

Dit doen we via de organisatie voor onze medebewoners van allerlei interessante culturele, sociale en andere activiteiten, zoals de jaarlijkse Algemene Vergadering met Nieuwjaarsreceptie, diverse uitstappen, concerten, voordrachten, wandel- en fietstochten enz .

Zondag 21 januari 2024 - Algemene Ledenvergadering

Zondag 28 januari 2024 - Zeldzaam en onmisbaar. Unieke expo in het MAS.

“Zeldzaam & Onmisbaar” brengt een honderdtal werken uit de Vlaamse Topstukkenlijst samen (https://topstukken.vlaanderen.be/).

Zo’n 35 grote en kleine musea, maar ook kerken, bibliotheken en particuliere verzamelaars geven topstukken uit hun collectie tijdelijk in bruikleen. Normaal moet je heel Vlaanderen doorkruisen om deze parels uit de kunstgeschiedenis te zien en nu komen al deze kunstwerken, manuscripten en artefacten samen in deze unieke expo in het MAS.

Donderdag 21 maart en 18 april- Avondconcerten in OLV Koningin Koningshof

Op 21 maart spelen Nicolas Callot en Lucas Blondeel vierhandig piano.

Op 18 april treedt Anne Cambier op met haar ensemble I Justiniani, samen met collega Suzanne Schimmack. Op het programma staan het heerlijke Stabat Mater van G. Pergolesi, het hobo concerto in A van A. Vivaldi en meer mooie barokke parels.

Deze Avondconcerten vangen aan om 20u en brengen een toegankelijk klassiek concert van 1u15 tot 1u30, zonder pauze.

Na het concert volgt een receptie. Info en tickets: Avondconcerten.

Zondag 28 april om 15u - Bezoek aan het Antwerpse Stadhuis

Het monumentale stadhuis van Antwerpen is een beschermd gebouw en is sinds 1999 erkend als Unesco werelderfgoed.

De bouw ervan werd in 1561 aangevat naar het model van een Italiaans Palazzo.

In de 19de eeuw werd de voormalige binnenplaats omgebouwd tot een monumentale trapzaal, die toegang geeft tot het prachtige ’Schoon Verdiep’.

Van 2018 tot 2022 sloten de deuren van het Stadhuis voor een ingrijpende restauratie- en renovatie-kuur.

We krijgen een exclusieve rondleiding in dit prachtig gerenoveerde gebouw. Meer informatie

Zondag 2 juni 2024 - Schoten in Badkostuum - Een duik in de rijke historie van badstad Schoten

"Niet te ver van 't bosch, niet te ver van de vaart, niet te ver van 't café, zoo zal iedereen aangenaam zijn dag kunnen doorbrengen".

Zo werd Schoten Bad aangeprezen in de eerste helft van de vorige eeuw. Zowel de beau monde als de gewone man vonden in stijl hun weg naar dit paradijs. Antwerpenaars namen massaal de tram om de hitte van de stad in te ruilen voor een frisse duik in de vaart.

De vertellers van het Antwerp Ghostwalk Team ruilen hun zwarte hoge hoed in voor een zomers exemplaar  Ze vertellen u de mooiste verhalen uit de gouden tijd van Schoten Bad. Bent u klaar om net zoals toen te flaneren langs de vaart? Meer informatie volgt

Concertreeksen in Schotenhof & Koningshof