OVER ONS

De Vereniging van Schotenhof is een belangenvereniging die gesticht werd in de vorige eeuw, in 1931 om precies te zijn. Enkele eigenaars staken toen de koppen bij mekaar om er samen voor te zorgen dat alle bewoners konden genieten van een aangename omgeving om in te wonen.

SCHOTENHOF - KONINGSHOF - SCHIJNDAL - BERKENRODE

ONZE DOELSTELLINGEN

De Vereniging van Schotenhof wil waken over het typisch uitzicht van Schotenhof en aangrenzende wijken met zijn mooie lanen en oude laanbomen. Wij willen het natuurlijk en groen karakter van deze residentiële omgeving behouden.

De mooie oude villa's en landhuizen, die er in de vorige eeuw zijn gebouwd willen we zo veel mogelijk behouden in harmonie met de natuur.

Gronden worden beter niet versnipperd in kleinere kavels. Appartementsgebouwen horen niet thuis in deze groene parkomgeving, windmolens evenmin.

WAT DOEN WE?

Via overleg met de overheid willen we veilig verkeer in onze straten aanmoedigen. We waken ook over de toestand van de wegen (onderhoud, verlichting, signalisatie,…).

We moedigen de aanleg aan van goed onderhouden fietspaden  en wandel-wegen.

In de wijken Schotenhof en Koningshof zijn er enkele grote scholen: een veilige schoolomgeving is daar absoluut noodzakelijk.

Bij de heraanleg van straten of pleinen of bij de beoordeling van nieuwe bouwprojecten vragen we respect voor de rust en voor het groen.

DOET U MEE?

Wij verwelkomen graag de nieuwe bewoners in onze wijken en willen door onze acties de vriendschap tussen de bewoners bevorderen en de onderlinge solidariteit bij mogelijke problemen stimuleren.

Zo organiseren we geregeld interessante culturele, sociale en andere ontspannende activiteiten zoals de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie, uitstappen, concerten, wandel-of fietstochten, voordrachten, …

We willen onze medebewoners meer bewust maken van de noodzaak om op te komen voor het behoud van het typisch karakter van onze omgeving. Wij willen hen hier dan ook graag actief betrekken.

Dit is ons werkgebied.